آشنایی با خصوصیات کامل انواع فلاسک

مدیر سایت شنبه 20 آذر 1400 - 23:25
آشنایی با خصوصیات کامل انواع فلاسک
اگر مدام در سفر هستید و به خوردن نوشیدنی های داغ هم عادت دارید چاره کار شما یک فلاسک با کیفیت است که با استفاده از آن بتوانید در طول سفر انرژی کسب کرده و خستگی راه را از تن به در کنید.

استفاده از فلاسک از سال 1892 در اسکاتلند آغاز شد. در این مقاله از سایت کالاایرانیان در کنار ما باشید تا همه ویژگی های فنی و تخصصی این ظرف ها را بیابید و با آن ها بیش تر آشنا شوید. یادآور می شویم که فروشگاه اینترنتی کالا ایرانیان زیباترین و بهترین فلاسک ها را به مشتریان خود ارائه می دهد.

مختصری از ساختار بدنه فلاسک

فلاسک برای اولین بار توسط یک شیمیدان و فیزیکدان به نام جیمز دوار ساخته شد. بی شک از زمان تولید این وسیله تاکنون تغییرات بسیاری در ساختار این وسیله ایجاد شده است. فلاسک های امروزی اغلب دارای دو محفظه هستند که یکی از آن ها کوچک تر از دیگری است و در محفظه بزرگ تر قرار می گیرد. به این ترتیب یک محفظه خلا ایجاد می شود. فضای بین دو محفظه کوچک و بزرگ این وسیله خالی از هوا است و همین امر سبب می شود که انتقال گرما در این قسمت از فلاسک غیر ممکن شود.

دو محفظه فلاسک در قسمت بالایی این وسیله به هم متصل می شوند. جنس این وسیله گاه از شیشه است. در این حالت فلاسک شما بسیار آسیب پذیر خواهد بود. گاه فلاسک ها را از فلزات و الیاف پلاستیکی تولید می کنند. یک قطعه مهم در این وسیله درپوش آن است که بر روی دو محفظه قرار گرفته و از رسانایی هوا و انتقال حرارت جلوگیری می کند.

اگر چه علت اصلی ساخت و تولید فلاسک ها حفظ دمای نوشیدنی ها است، اما بهترین و با کیفیت ترین فلاسک هم نمی تواند دما را برای همیشه یکسان و یکنواخت نگهدارد! و پس از مدتی دمای اولیه نوشیدنی ها تغییر می کند. اما هر چه جنس فلاسک انتخابی شما بهتر باشد مدت زمان ثبات دمای مایعات طولانی تر خواهد بود.

از انواع فلاسک استفاده های بسیاری می شود. این وسیله نه تنها در آشپزخانه و مسافرت ها، بلکه برای صنایع شیمی و آزمایشگاهی نیز کاربردهای بسیاری دارد. نام صحیح این وسیله در اصل فلاسک است که برخی از مردم آن را به غلط فلاکس تلفظ می کنند.

تاریخچه تولید و مصرف فلاسک

جالب است بدانید که این وسیله با هدف ساخت ابزاری برای انجام آزمایش های شیمی و فیزیکی ابداع شد. این وسیله رفته رفته در بین مردم مشهور شد و عموم مردم آن را به عنوان یک وسیله آشپزخانه ای می شناختند. به همین خاطر در ساختار بدنه این وسیله از آلومینیوم و شیشه استفاده کرده و ظاهر آن را نیز به زیبایی طراحی و دیزاین کردند. مردم آلمان فلاسک را وسیله ای برای گرم نگهداشتن نوشیدنی های گرم و سرد نگهداشتن نوشیدنی های سرد می شناختند.

از زمان اختراع فلاسک دیگر تهیه نوشیدنی های داغ در خارج از منزل کار دشواری نبود. شرکت های آلمانی در آن زمان طراحی های مدرن و زیبایی را برای این وسیله ارائه کردند که توجه مشتریان را بیشتر جلب کرد. این وسیله به دلیل قیمت مناسبی که داشت بیشتر در بین مردم محبوب شد. برخی از مردم از آن در محل کار خود استفاده کرده و قهوه و چای خود را در آن گرم نگه می داشتند.

انواع فلاسک در بازارهای کنونی سایز و ابعاد مختلفی داشته و برای مصارف متعددی کاربرد دارند. کسانی که به طبیعت گردی علاقه دارند، ورزشکاران و دانش آموزان در مدرسه و... از مزایای این وسیله بهره ها برده و آن ها را به همراه دارند. در سایت کالا ایرانیان نکاتی در خصوص نگهداری بهتر از این وسیله و در صورت لزوم تعمیرات آن ارائه شده است.

برای کسب اطلاعات بیش تر به بخش "چگونه شیشه فلاسک چای را عوض کنیم؟" مراجعه کنید و در رابطه با این وسیله بیش تر بخوانید.

آشنایی با مفاهیم شیمی مربوط به فلاسک

کارکرد خاص فلاسک افراد را در رابطه با خواص شیمی این وسیله کنجکاو می کند. ساختار این وسیله به گونه ای است که قوانین ترمودینامیکی را خنثی می کند! قانون ترمودینامیک می گوید که گرما همیشه در جریان است و از وسیله ای به وسیله دیگر منتقل می شود! به این ترتیب اشیای سرد موجود در محیط، گرم تر شده و اشیای گرم، سرد شده و حرارت خود را از دست می دهند.

فلاسک از جریان یافتن حرارت و دما جلوگیری می کند. جنس دیواره آن شیشه ای است و نوعی عایق برای گرما محسوب می شود. سطح داخلی این وسیله نقره ای است و خاصیت بازتابنده دارد و به همین خاطر نیز در اثر تابش هم گرما در این وسیله منتقل نمی شود.

در طبیعت گرما به سه روش انتقال داده می شود:

  • همرفت: این روش انتقال گرما بیشتر برای مایعات است و از دهانه ظرفی که مایعات درون آن قرار می گیرند گرما به بیرون منتقل می شود.
  • تابش: اگر نور خورشید به مایع درون یک ظرف بتابد به تدریج گرم می شود و دمای بیشتری خواهد داشت.
  • رسانایی: اگر دو ظرف با دمای متفاوت در کنار هم قرار داشته باشند در اثر این ویژگی دمای هر دو ظرف از طریق دیواره های آن ها به هم منتقل می شود. به این ترتیب مایع گرم تر، کمی سرد می شود و مایع درون ظرف سرد تر دمای بیش تری خواهد داشت.

فلاسک از جریان یافتن دما و گرما به هر یک از این شیوه ها جلوگیری می کند!

شما می توانید انواع مختلفی از این وسیله کاربردی را از بخش فروش سایت کالا ایرانیان خریداری کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.