آشنایی با ۱۱ مدل دستگاه قهوه ساز

مدیر سایت پنجشنبه 10 تیر 1400 - 01:25
آشنایی با ۱۱ مدل دستگاه قهوه ساز
سالهاست که دستگاه‌های قهوه ساز، مورد استفاده بسیاری از دوست‌داران قهوه در خانه و محل‌کارشان است. اگر در انتخاب دستگاه قهوه ساز برای خود مردد هستید می‌توانید این مطلب خلاصه و مفید را مطالعه کنید تا با انواع دستگاه‌های قهوه ساز آشنا شوید.

 1- قهوه ساز فیلتردار (Drip coffee maker)

 قهوه ساز فیلتردار

قهوه سازهای فیلتردار حجم‌های مختلفی دارند و کار با آن‌ها بسیار ساده است و به‌طور گسترده‌ای در منازل و شرکت‌ها استفاده می‌شود. این قهوه‌جوش‌ها با عنوان قهوه ساز قطره‌ای هم نامیده می‌شوند. می‌توان به‌جای فیلتر این دستگاه‌ها از فیلترهای کاغذی یک‌بارمصرف هم استفاده کرد که بهداشتی تر هستند. بعد از ریختن قهوه و آب درون دستگاه، آب شروع به گرم شدن کرده و کم‌کم به فیلتر حاوی قهوه اضافه می‌شود. پس نیازی نیست که شما از قبل آب را بجوشانید.

2-  قهوه ساز خلأ یا وکیوم (Vacuum coffee maker)

 قهوه ساز

به دلیل شباهت قهوه ساز خلأ به بِشِر، هنگام کار با آن احساس انجام آزمایش شیمیایی به شما دست می‌دهد. این دستگاه دو محفظه دارد و به کمک خلأ قهوه آماده می‌شود. این دستگاه در سال 1830 در برلین اختراع شد و مورداستفاده قرار گرفت.

3- اسپرسو ساز (Espresso Machine)

 قهوه ساز

اسپرسوساز، آبِ جوش را با فشار خیلی زیاد از بین دانه‌های قهوهٔ آسیاب شده ریز می‌گذراند. قهوه اسپرسو غلیظ‌تر از قهوه‌های دیگر بوده و پایهٔ نوشیدنی‌های دیگری مانند کافه لاته و کاپوچینو است. انواع مختلفی از ماشین‌های اسپرسوساز ساده و پمپ دار وجود دارد که نوع حرفه‌ای آن نیز به‌مراتب گران‌تر از انواع دیگر است.

4- نسکافه ساز (Nescafe Machine)

 قهوه ساز

نسکافه ساز هم یکی از رایج‌ترین دستگاه‌ها برای درست کردن قهوه است. می‌توانید با این دستگاه انواع قهوه و هات چاکلت را تهیه کنید. نسکافه ساز تک فنجانه می‌تواند به راحتی برای استفاده روزانه شما مناسب باشد.

5- موکاپات (Moka pot)

 قهوه ساز

موکاپات یک اسپرسو ساز رو گازی است. استفاده از موکاپات برای تهیه قهوه بیشتر حالت نوستالژیک دارد. موکوپات هم مانند اسپرسوساز با فشار آب و بخار، عمل عصاره گیری قهوه را انجام می‌دهد. هرچند فشار آب در موکاپات کمتر از فشار اسپرسوساز برقی است. این دستگاه داری سه بخش است. قسمت پایین دستگاه مخزن آب است. قسمت میانی جای پودر قهوه است و قسمت بالایی هم جای اسپرسوی نهایی است. آب و پودر اسپرسو را در مخزن‌های اختصاصی خود ریخته و موکاپات را روی شعله قرار دهید. آب موجود در مخزن پایین، بخار می‌شود و به قسمت میانی نفوذ می‌کند و از میان پودرهای اسپرسو می‌گذرد و نوشیدنی نهایی در مخزن بالایی تشکیل می‌شود.

6- اسپرسو ساز دستی (Manual espresso machine)

 قهوه ساز

واقعیت این است که دستگاه‌های اسپرسو ساز برقی گران هستند. اسپرسو ساز دستی بدون نیاز به برق و با کمک نیرویی که به اهرم‌های آن وارد می‌کنیم فشار موردنیاز برای تهیه اسپرسو را به دست می‌آورد. این دستگاه تنها برای جوش آوردن آب به انرژی نیاز دارد و فشار موردنیاز برای عبور آب از میان قهوه با نیروی مکانیکی دست تأمین می‌شود؛ بنابراین قهوه‌ای که با این روش تهیه می‌شود مسلماً قهوه‌ای لذت‌بخش خواهد بود.

7- اسپرسوساز تمام اتوماتیک (Super Automatic Espresso Machine)

 قهوه ساز

این دستگاه برای کسانی که می‌خواهند تجربه تهیه قهوه به معنای واقعی کلمه را داشته باشند توصیه می‌شود. به دلیل اتوماتیک بودن، استفاده از آن‌هم بسیار آسان است. کافیست که شما آب، شیر و قهوه را در جای مخصوص خود در دستگاه بریزید. پس از چند دقیقه اسپرسوی شما آماده می‌شود.

8- قهوه ساز کپسولی (Capsule Coffee Machine)

 قهوه ساز

با اسپرسوساز کپسولی فقط کافیست کپسول‌های آماده قهوه را که درجات مختلفی در طعم و تلخی دارند درون دستگاه قرار دهید و پس از چند ثانیه یک فنجان قهوه تحویل بگیرید.

9- قهوه ساز دو نفره (Double Coffee Machines)

 قهوه ساز

با قهوه سازهای دونفره یا دو فنجانه می‌توانید درآن‌واحد و همزمان دو فنجان قهوه از دستگاه تحویل بگیرید. اکثر دستگاه‌های قهوه ساز دیگر یک فنجانه هستند. قهوه ساز دونفره برای اماکنی که ممکن است چند نفر به‌طور همزمان نیاز به نوشیدن قهوه داشته باشند مناسب است. این دستگاه ازنظر تکنولوژی تفاوتی با قهوه سازهای دیگر ندارد.

10- قهوه ترک ساز (Turkish Coffee Maker)

 قهوه ساز

درواقع درست کردن قهوه ترک کار چندان سختی نیست ولی اگر دوست داشته باشید می‌توانید از قهوه ترک ساز برقی استفاده کنید.

11- فرنچ پرس (French press)

 قهوه ساز

با استفاده از فرنچ پرس می‌توانید دم کشیدن قهوه تازه را با چشمان خود ببینید. فقط کافیست بعد از ریختن قهوه در دستگاه، آب داغ را روی آن بریزید و بعد از چند دقیقه اهرم فرنچ پرس را فشار دهید تا تفاله قهوه به سمت پایین هدایت شود. قهوه شما آماده است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.