آشنایی با مزایا و معایب استفاده از ظروف گرانیتی

مدیر سایت یکشنبه 14 آذر 1400 - 23:45
آشنایی با مزایا و معایب استفاده از ظروف گرانیتی
ظروف گرانیتی از روکش‌های جدیدتری برخوردار می‌باشند و در ساخت آن‌ها از فناوری‌های نوین عرصه تولید لوازم خانگی استفاده شده است. این ظرف‌ها ساختاری متفاوت‌تر از سایر ظروف نچسب دارند. از این رو در این بخش شما را با برخی از ویژگی های این محصولات آشنا می کنیم.

معرفی کامل ظروف گرانیتی

روکش های گرانیتی نیز همچون ظروف تفلون از چسبیدن هرگونه مواد غذایی به کف قابلمه جلوگیری می کنند. اما این روکش ها تفاوت هایی اساسی با روکش های تفلون دارند. این مدل روکش ها هرگز با مواد غذایی ترکیب نشده و با آن ها واکنش نمی دهند. این مدل ظروف قدرت بیش تری داشته و ماندگاری آن ها نیز در طولانی مدت بسیار بیش تر است. این ظروف برای سلامت بدن نیز هیچ آسیبی به همراه نداشته و خطرات استفاده ظروف تفلون را ایجاد نمی کنند. چون مواد به کار رفته در ساخت آن ها ضرر و زیانی برای بدن ندارند.

این محصولات از نظر ظاهری شباهت زیادی به سنگ گرانیتی دارند. از این رو عده ای به غلط بر این عقیده اند که ظروف گرانیتی از سنگ گرانیت تهیه و تولید می شوند. اما دلیل نام گذاری این قابلمه ها تنها به دلیل شکل ظاهر آن ها است!

شرح کلی مزایای استفاده از ظروف گرانیتی

می توان گفت که مزایای ظروف گرانیتی بیش تر از معایب آن ها است. برخی از این مزیت ها را در زیر مشاهده می کنید:

  • این ظرف ها در برابر حرارت بسیار مقاوم می باشند. از این رو می توان از این ظروف برای پخت و پز در مدت زمان طولانی تر استفاده کرد. به همین خاطر نیز غذا در این ظروف دیر تر می سوزد. این ظروف تغییرات دمایی را بیش تر تحمل کرده و به سرعت داغ نمی شوند. به همین خاطر شما می توانید با آسودگی خیال در آن ها آشپزی کنید.
  • نگهداری حرارت نیز در این ظروف بهتر انجام می شود.
  • برای این که در قابلمه های تفلون آشپزی کنید باید حتما از قاشق های چوبی و یا سیلیکونی که ضربه ای به کف ظروف وارد نمی کند استفاده نمایید. اما در استفاده از این قابلمه ها با چنین مشکلاتی رو به رو نخواهید شد و می توانید از هر قاشقی برای به هم زدن غذای خود استفاده کنید. کف این ظروف گرانیتی بسیار سخت و محکم است و هر ضربه ای را تاب می آورد.
  • اگر می خواهید رژیم بگیرید و غذا هایی با کالری کم تر طبخ کنید بهتر است که یک قابلمه گرانیتی تهیه کنید. در این قابلمه ها بدون نیاز به روغن و کره قادر به طبخ غذا خواهید بود.
  • این ظروف مزه و طعم غذا را نیز تحت تاثیر قرار نداده و تغییر نمی دهند. چرا که روکش استفاده شده در ساخت آن ها با مواد اسیدی ترکیب نشده و کیفیت غذاها را از بین نمی برند.
  • درب شیشه ای این مدل قابلمه‌ها نیز این امکان را برای شما فراهم می کند که بر تمام مراحل پخت و پز نظارت داشته باشید.

مقاومت بالای قابلمه های گرانیتی

باید بدانید که متریال استفاده شده در ساخت هر قسمت از این ظروف بسیار مرغوب می باشند. دسته های این قابلمه ها از باکالیت تولید می شوند و به همین خاطر امکان قرار دادن این ظروف در فر نیز وجود دارد. به همین خاطر نیز مقاومت و دوام این ظروف بسیار بالا است.

کف این ظروف در برابر هرگونه سایش و خراشیدگی مقاوم هستند. برای حفظ مقاومت این ظروف گرانیتی باید به نظافت آن ها نیز اهمیت دهید. برای تمیز کردن آن ها کافی است از یک دستمال خشک استفاده کرده و جرم ها و کثیفی های روی آن را از بین ببرید!

معایب استفاده  از ظروف گرانیتی

در رابطه با معایب این ظروف نمی توان نکات زیادی را ذکر کرد. چرا که ساخت و طراحی این قابلمه ها بسیار تخصصی انجام می شود. این محصولات کیفیت بسیار عالی‌ای داشته و بدون نقص می باشند. اما یک ایراد اساسی که به این ظروف وارد است وزن سنگین آن ها است و این سرعت عمل شما را در آشپزی کند می کند. همچنین قیمت این ظروف نیز کمی بیش تر از قابلمه های دیگر است. به همین خاطر نیز همه اقشار جامعه امکان خرید این محصولات را ندارند.

نکات مهم استفاده از ظروف گرانیتی

  • در وهله اول باید دقت داشته باشید که برای شست و شوی آن ها نباید از اسکاچ های زبر استفاده کنید. برای شست و شوی آن ها باید از اسفنج نرم استفاده کرد.
  • پس از استفاده باید آن ها را به موقع شست و شو دهید تا آلودگی های ایجاد شده بر روی قابلمه رسوب نکرده و خشک نشوند.
  • پس از آبکشی این ظروف حتما آن ها را با یک پارچه نرم و نخی خشک کنید. این کار سبب می شود که رسوبات موجود در آب شهری به کف سطح قابلمه های گرانیتی نچسبند.
  • برای استفاده از این ظرف ها بهتر است یک قاشق چوبی یا پلاستیکی را انتخاب کنید. استفاده از قاشق های فلزی بر روی این ظروف مقدور می باشد اما بهتر است که قاشق نرم تری برای آشپزی در ظروف گرانیتی استفاده کنید.

دقت کنید که برای خرید یک قابلمه با کیفیت با قیمت پایین و کیفیت بالا انتخاب یک مرکز معتبر برای خرید بسیار اهمیت دارد. پس در یک فروشگاه معتبر خرید خود را ثبت کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.