آشنایی با آرکوپال و آیروپال و مقایسه آن‌ها

مدیر سایت جمعه 11 تیر 1400 - 00:40
آشنایی با آرکوپال و آیروپال و مقایسه آن‌ها
در حقیقت آرکوپال و آیروپال از نظر جنس هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو ظروف از نظر جنس یکی هستند. تنها دلیلی که باعث شده است نام آن‌ها متفاوت باشد وجود نام شرکت و کشور تولید کننده است.

آرکوپال چیست؟

اولین شرکتی که این نوع ظروف را روانه بازار کرده است شرکت فرانسوی بود که در ابتدای نام این شکل کلمه آرک وجود داشت به همین منظور تصمیم بر این شد تا ظروف اوپالی که توسط این برند ساخته می‌شوند نام آرکوپال را داشته باشند .

آیروپال چیست؟

در رابطه با ایروپال‌ها هم باید بگوییم که ظروف اوپالی که در کشور ایران توسط برندهای گوناگونی ساخته می‌شوند، نام آیروپال را دارند. شاید با خود فکر کنید که این نام چه ارتباطی با ایران دارد. در حقیقت در زبان انگلیسی اولین حروف نام کشور ایران (I) است که به صورت آی خوانده می‌شود و به همین منظور پیشوند آی را به ابتدای اوپال افزوده‌اند و آیروپال را ساختند.

در اصل نام اصلی تمام این نوع ظروف، اوپال است اما با وجود آن که از همان ابتدا آرکوپال روانه بازار شد، این نام بر سر زبان‌ها افتاد و هنوز هم عده زیادی از واقعیت قضیه با خبر نیستند.

جنس ظروف اوپال چیست؟

خیلی از افراد در رابطه با جنس ظروف اوپال کنجکاو بودند و نمیدانستند که در واقع این ظروف از جنس شیشه هستند یا از جنس چینی

در رابطه با جنس ظروف اوپال باید این حقیقیت را روشن کنیم که این نوع ظروف ترکیبی از دو جنس چینی و شیشه هستند و تمام ویژگی‌های آنان را دارای می‌باشند، اما تفاوت‌هایی هم نسبت به آن‌ها وجود دارد که در ادامه این مقاله به طور کامل این تفاوت‌ها را بررسی خواهیم کرد. در واقع متریال یا مواد اولیه این دو نوع جنس را در دمای بالا با یکدیگر ترکیب می‌کنند و سپس مواد اولیه آرکوپال را به وجود می‌آورند.

ویژگی ظروف اوپال چیست؟

بعد از آشنایی با تفاوت آرکوپال و آیروپال قصد داریم تا ویژگی‌های آیروپال و آرکوپال را با هم بررسی کنیم .

1- مقاومت مناسب

خیلی از افراد از مقاومت کم ظروف خود خسته شده‌اند و ترجیح آن‌ها بر این است  ظروفی را تهیه کنند که از مقاومت خوبی برخوردار باشد و سریع در اثر شوک حرارتی و ضرب آسیب نبیند، اگر شما هم به دنبال این نوع ظروف هستید پیشنهاد می‌کنیم تا در رابطه با خرید ظروف اوپال جدی فکر کنید چرا که مقاومت خوبی را از خود نشان داده‌اند .

2- وزن کم

برای کسانی که دچار مشکلات سلامتی مانند کمر درد و پا درد هستند وجود ظروف سبک مانند یک نعمت است، در واقع آرکوپال از وزن بسیار مناسبی برخوردار است، برای خانم‌هایی که بر روی این نکته حساس هستند پیشنهاد می‌کنیم تا ظروف اوپال را برای خرید مد نظر خود قرار دهند.

3- قابلیت استفاده در فر و مایکروفر

قطعا برای کسانی که زیاد از مایکروفر و مایکروویو استفاده می‌کنند بهتر است تا ظروفی را خریداری کنند که از مقاومت خوبی در برابر حرارت برخوردار باشد تا به هنگام استفاده درون فر و مایکروفر مشکلی برای آنان به وجود نیاید. ظروف اوپال از این ویژگی منحصر به فرد برخوردار هستند .

بهترین برند آرکوپال و آیروپال چیست؟

منظور از بهترین برند آیروپال، مقصود ما همان بهترین مارک آرکوپال ایرانی است که از جمله آن می‌توان به برندهای محبوب و پرطرفدار آذین اوپال، پارس اوپال، مقصود و اشاره کرد. در رابطه با بهترین مارک خارجی آرکوپال می‌توان به برند با سابقه لومینارک و دسینی اشاره کرد.

تفاوت قیمت آیروپال و آرکوپال چقدر است؟

با توجه به این که برندهای تولید کننده آرکوپال همگی جزو برندهای خارجی هستند می‌توان چنین گفت که آرکوپال نسبت به آیروپال کمی از قیمت بالاتری برخوردار است. پس اگر قصد دارید با کیفیت ترین ظروف اوپال را با مناسب ترین بودجه خریداری کنید توصیه ما این است که به سراغ برندهای ایرانی بروید.

تفاوت آرکوپال و چینی چیست؟

از نظر تنوع، آرکوپال نسبت به ظروف چینی از تنوع کمتری برخوردار است و به همین دلیل خیلی از افراد ظروف چینی را برای پذیرایی خریداری می‌کنند اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی که به وجود آمده است، امروزه بر تنوع ظروف اوپال روز به روز افزوده می‌شود و به این طریق بسیاری از خانم‌ها را مجذوب خود می‌کند و حتی این امکان وجود دارد که ظروف اوپال در آینده نزدیک جا پای ظروف چینی بگذارند.

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که در ظروف چینی و اوپال وجود دارد مقاومت این نوع ظروف است. در واقع ظروف اوپال یا آرکوپال مقاومت بسیار بالایی نسبت به ظروف چینی دارند، اما بلعکس ظروف چینی نسبت به آرکوپال از شفافیت و براقیت بالاتری برخوردار است .

راهنمای خرید سرویس غذاخوری آرکوپال:

1- آرکوپال خارجی یا ایرانی؟

وقتی از افراد زیادی خواستیم که بین آرکوپال ایرانی و خارجی یک مورد را انتخاب کنند، این گونه جواب دادند که انتخاب بین این دو نوع ظروف با کیفیت بسیار پیچیده و سخت است به همین دلیل در این زمینه به طور قطع نمی‌توانیم بگوییم که کدام یک بهتر هستند بلکه انتخاب بین این دو تنها بستگی به سلیقه و میزان بودجه شما دارد.

2- انتخاب تعداد پارچه مناسب

سرویس‌های غذاخوری با تعداد پارچه‌های گوناگونی روانه بازار می‌شوند به همین دلیل قبل از آن که سرویس غذاخوری آرکوپال خود را خریداری کنید توصیه ما بر این است که ابتدا تعداد افراد خانواده خود را مشخص کنید و سپس بر اساس آن سرویس را در تعداد پارچه مناسب خریداری کنید.

3- انتخاب در طرح و رنگ مناسب

درست است که شما باید سرویس خود را بر حسب سلیقه انتخاب کنید اما توجه داشته باشید تا رنگ مناسب و طرح مناسبی از سرویس را انتخاب کنید که بتوانید آن‌ها را با دیگر ظروف خود ست کنید .

4- وجود ظروف تقلبی

برای آن که مطمئن باشید ظروف اوپالی که خریدار کرده‌اید اصل است و از جنس‌های تقلبی که بسیار زیاد شده‌اند نیست، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر سرویس ظروف اوپال و آرکوپال خود را خریداری کنید.

فرق آرکوپال و آیروپال در چیست؟

همانطور که گفتیم آرکوپال و آیروپال هر دو جزو ظروف اوپال هستند و از نظر جنس یکی هستند اما آرکوپال نام ظروف اوپال خارجی است و آیروپال نام ظروف اوپال ایرانی است، تنها فرق آرکوپال و آیروپال می‌تواند شامل تفاوت در تنوع، قیمت و کشور سازنده باشد.

سرویس آرکوپال شامل چه چیزهایی می‌شود؟

سرویس‌های غذاخوری آرکوپال با توجه به تعداد پارچه‌های آن‌ها شامل اقلام متفاوتی چون کاسه، ظروف غذاخوری، خورش خوری، پیش دستی، لیوان و … می‌شوند .

تفاوت آرکوپال ایرانی و خارجی چیست؟

از جمله از تفاوت آرکوپال ایرانی و خارجی می‌توان به تنوع طرح های ظاهری و قیمت آن‌ها اشاره کرد وگرنه تفاوت عمده چندانی با هم ندارند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.