سه روش کاربردی برای رفع سوختگی قابلمه تفلون

مدیر سایت یکشنبه 21 آذر 1400 - 23:43
سه روش کاربردی برای رفع سوختگی قابلمه تفلون
استفاده از قابلمه های تفلون شرایط خاصی دارد. هر قابلمه تفلون باید پس از هر بار استفاده به خوبی شست و شو شود و در صورتی که به نظافت این ظروف اهمیت داده نشود مشکلات زیادی برای سلامت بدن ما ایجاد می شود.

در اثر عدم شست و شوی به موقع این ظروف آسیب هایی نیز به بدنه آن ها وارد می شود. به همین خاطر در این بخش از کالا ایرانیان به نحوه از بین بردن سوختگی قابلمه تفلون می پردازیم. رفع این سوختگی ها از سه راهکار کاربردی قابل انجام است که در ادامه با آن ها آشنا می شوید.

ایجاد سوختگی در سطح قابلمه

برای بسیاری از ما پیش آمده است که در حین آشپزی گاه سرگرم کارهای روزمره خود شده و به کل از غذایی که در حال طبخ آن بودیم غافل می شویم! در چنین شرایطی هرچه رشته ایم پنبه می شود! غذای ما بر روی شعله گاز می سوزد و مواد غذایی خشک شده و به کف قابلمه می چسبند. هر چه دیر تر به خود بیاییم سوختگی های کف قابلمه ما پر رنگ تر می شوند و از بین بردن آن ها کار دشوار تری خواهد بود!

یکی از چالش هایی که خانم های خانه دار مدام با آن دسته و پنجه نرم می کنند از بین بردن سوختگی قابلمه تفلون است که یک فرآیند زمان بر بوده و نیاز به استفاده از روش های مختلفی دارد.

در ابتدا دقت داشته باشید که هر چه از وسایل فلزی همچون سیم های ظرفشویی برای رفع این مشکل استفاده کنید مشکلات خود را بیش تر خواهید کرد! به همین خاطر در حین مواجهه با این قبیل مشکلات خونسردی خود را حفظ کرده، این مقاله را مطالعه کنید و سپس برای رفع سوختگی از کف قابلمه خود اقدام نمایید.

روش اول پاکسازی سوختگی قابلمه تفلون

 برای انجام این کار روش های گوناگونی وجود دارند. در این جا ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین راه حل را برای این مشکل شرح می دهیم. در مرحله اول کلیه موادی که به قابلمه تفلون چسبیده اند را جداسازی کنید. برای این کار هرگز اقلام فلزی را انتخاب نکنید. کف قابلمه تفلون شما از روکش های نچسبی تشکیل شده است که با استفاده از ابزارهای فلزی به سرعت از بین می روند و قابلمه شما خاصیت نچسب خود را از دست می دهد.

سوختگی قابلمه تفلون تنها با استفاده از ابزار نرم قابل حل است. برای این منظور از یک قاشق چوبی استفاده کنید. سپس قابلمه را تا زمانی که کاملا سرد شود درون سینک قرار می دهیم. در این مرحله سینک باید کاملا خشک باشد. پس از چند لحظه دست خود را به بدنه قابلمه بزنید تا سرد شدن آن را تشخیص دهید.

سپس یک عدد اسکاچ بردارید، بر روی آن مایع ظرفشویی بریزید و آن را به کف قابلمه در محل سوختگی بکشید تا آثار سوختگی به کلی از بین بروند. برای این منظور از شوینده های ملایم استفاده کنید. سپس ظرف را آبکشی کرده و خشک کنید.

روش دوم از بین بردن سوختگی قابلمه تفلون

در این روش می توانید از مقداری سرکه سفید استفاده کنید. پس از این که قابلمه شما سرد شد درون آن کمی آب بریزید و سپس مقداری سرکه سفید به آن اضافه کرده و قابلمه را به مدت چند دقیقه کنار بگذارید. در این زمان کلیه چربی ها و مواد چسبیده به کف آن از بین می روند و سوختگی قابلمه تفلون شما برطرف می شود. قابلمه تفلون یک ظرف بسیار حساس است و اگر به درستی از آن نگهداری نشود طول عمر آن بسیار کوتاه تر می شود.

روش سوم از بین بردن سوختگی قابلمه تفلون

مواد مورد استفاده ما برای پاکسازی قابلمه سوخته در این روش مقداری آب، مقداری سرکه و کمی جوش شیرین است. در این روش باید مقدار آب و سرکه یکسان باشد و از نسبت مشخصی از آن ها استفاده شود. ابتدا قابلمه را پر از آب کرده و به آن سرکه می افزاییم. این مواد را بر روی حرارت قرار داده و به مدت 10 دقیقه صبر می کنیم تا با هم بجوشند.

در ادامه باید قابلمه را از روی شعله برداشته و به آن سه قاشق جوش شیرین اضافه کنیم. 20 دقیقه دیگر نیز قابلمه را کنار می گذاریم. سپس باید قابله تفلون را به خوبی شست و شو کرده و آن را با یک حوله نرم به خوبی خشک کنیم. این روش پاکسازی سوختگی قابلمه تفلون یکی از کاربردی ترین راه های از بین بردن سوختگی ها و سیاهی ها از ظروف حساس تفلون است که با کم ترین آسیب این ظرف ها را تمیز می کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.