چگونه شیشه فلاسک چای را عوض کنیم؟

مدیر سایت شنبه 20 آذر 1400 - 23:23
چگونه شیشه فلاسک چای را عوض کنیم؟
در بازارهای فروش لوازم خانگی، مدل های مختلفی از فلاسک را ارائه کرده اند که جنس هر یک با دیگری متفاوت است. برخی از فلاسک ها از محفظه های شیشه ای تشکیل شده اند که درون آن ها قرار گرفته اند.

این محفظه های شیشه ای بسیار شکننده بوده و جنس آسیب پذیری دارند. فلاسک چای شیشه ای باید به خوبی نگهداری شود چون به سهولت آسیب دیده و شکنندگی بالایی دارد.

افرادی که این فلاسک ها را انتخاب می کنند باید به موقع برای تعویض شیشه درونی آن اقدام کنند. این شیشه به دلایل مختلفی آسیب می بیند. اگر به هر دلیلی به این فلاسک ها ضربه ای بخورد بی شک شیشه درون آن ها می شکند و فلاسک خاصیت خود را از دست می دهد. این شیشه به دلایلی چون حمل غیر صحیح فلاسک شکسته می شود و نیاز به تعویض خواهد داشت. در صورتی که ضربات پی در پی به فلاسک چای شیشه ای شما وارد شود حتی اگر شیشه درون آن نشکند دیگر مانند سابق چای و نوشیدنی ها را گرم نگه نمی دارد.

برای سالم نگه داشتن فلاسک خود باید بدانید که کی باید شیشه آن را تعویض کنید. همچنین باید بدانید که چگونه می توان شیشه درون آن را به صورت اصولی تعویض کرد. در این مقاله از سایت کالا ایرانیان ما را دنبال کنید تا فلاسک های خود را سالم نگهدارید و همیشه نوشیدنی های داغ در مسافرت ها و پیک نیک ها با خود به همراه داشته باشید.

تشیص زمان تعویض شیشه داخل فلاسک

پیش تر نیز اشاره کردیم که اگر فلاسک مورد استفاده شما محفظه شیشه ای داشته باشد آسیب پذیر است و ممکن است پس از چندی خاصیت خود را در حفظ گرما و حرارت مایعات از دست بدهد. همین امر می تواند یک نشانه برای تشخیص زمان تعویض این شیشه ها باشد.

زمانی که نوشیدنی های درون فلاسک شما به سرعت سرد شدند باید بدانید که شیشه داخل فلاسک شما آسیب دیده و نیاز به تعویض دارد. در این شرایط باید عیب فلاسک را پیدا کنید. البته همیشه هم ایرادات موجود در فلاسک چای شیشه ای شما به شیشه آن مربوط نمی شود. گاه ممکن است که ایراد از واشر مربوط به درب آن باشد. واشر درب فلاسک از ورود و خروج هوا جلوگیری می کند و در صورتی که خاصیت ارتجاعی نداشته باشد نمی تواند به وظیفه خود به خوبی عمل کند و باید تعویض گردد.

در داخل فلاسک شما یک نقطه اساسی وجود دارد که سبب حفظ حرارت در این وسیله می شود. این نقطه را محل جوش شیشه می نامند و در صورت ایجاد هر گونه ترک و شکستگی در این ناحیه مایعات درون فلاسک بیش تر از دو ساعت گرم باقی نمی مانند. در چنین شرایطی تنها راه حل موجود تعویض شیشه داخل فلاسک است.

نحوه تعویض شیشه داخل فلاسک چای

باید توجه داشته باشید که عوض کردن شیشه نیازمند دانش و اطلاعات اصولی است که اگر به درستی رعایت شوند افراد به سادگی می توانند تعمیرات این وسیله را در منزل انجام دهند. دقت داشته باشید که اگر استانداردهای لازم در تعویض و نصب به موقع شیشه فلاسک به درستی رعایت نشوند تعویض این قطعه نیز بی نتیجه خواهد. 

نکات زیر به شما در تعویض این قطعه کمک می کنند. پیش از انجام این فرآیند موارد زیر را مطالعه کنید.

  • ابتدا باید شیشه سابق را از داخل فلاسک به طور کامل خارج کنید. برای رعایت نکات ایمنی در این مرحله دستکش به دست داشته باشید. مراقب باشید که هیچ خرده شیشه ای درون فلاسک شما باقی نماند.
  • همان طور که پیش تر اشاره شد واشر درب فلاسک از اهمیت خاصی برخوردار می باشد و باید برای تعویض به موقع آن هم به موقع اقدام کرد. در صورتی که واشر سالم نباشد تعویض شیشه داخل فلاسک فایده ای ندارد! پس اگر پوسیدگی در این قسمت مشاهده کردید واشر را نیز عوض کنید و سپس شیشه جدید را جایگزین کنید.
  • قطعات فلاسک را به دقت بررسی کنید و سپس شیشه ای انتخاب کنید که متناسب با نوع و مدل فلاسکتان باشد.
  • شیشه جدید را پر از آب کنید و مطمئن شوید که آب از آن خارج نمی شود! سپس شیشه را درون فلاسک نصب کنید.
  • پس از نصب شیشه باید یک واشر را بر روی دهانه قرار دهید تا همه قطعات فلاسک شما به خوبی بر روی پوسته قرار گیرند و سپس درب قسمت پایین پوسته بسته شود.

پس از طی این مراحل فلاسک شما برای تامین چای و دمنوش یک مسافرت آماده است! در ضمن لازم به ذکر است که کالا ایرانیان محصولاتی خاص و بی نظیر را به مشتریان ارائه می دهد. شما می توانید بهترین مدل های فلاسک را در این مرکز فروش خریداری کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.